„ČESKÁ CHUŤOVKA 2019″

Dobrý tuzemský potravinářský výrobek „ČESKÁ CHUŤOVKA 2019″

a 9. ročníku soutěže o značku „DĚTSKÁ CHUŤOVKA 2019“

ČESKÁ CHUŤOVKA – POTRAVINA, KTERÁ SE NEVYHAZUJE

Soutěž o značku „Dobrý tuzemský potravinářský výrobek ČESKÁ CHUŤOVKA“ vstupuje letošním 11. ročníkem do druhé dekády své existence. Tento nezávislý projekt skupiny zapálených potravinářských odborníků, který nečerpá finanční prostředky z veřejných zdrojů, tak jednoznačně prokazuje svou životaschopnost a pevné místo mezi českými značkami kvality potravin, což se dá vyjádřit nejen rostoucí oblibou tohoto označení mezi výrobci i spotřebiteli, ale také jednoduchými údaji – od počátku soutěže získalo značku ČESKÁ CHUŤOVKA již celkem 198 českých firem pro 822 svých výrobků a DĚTSKOU CHUŤOVKU již 84 českých výrobců pro celkem 143 potravin. To jistě představuje už docela pestrý výběr pro ty spotřebitele, u nichž je chuť potraviny jedním z  nejdůležitějších, ne-li tím úplně nejdůležitějším kritériem při rozhodování o tom, co vložit do nákupního košíku. Kritérium vynikající chuti rozhodně není nevýznamné ani z  jiného úhlu pohledu. Na každého člena české domácnosti totiž ročně připadá okolo 25 kg vyhozených potravin, což je poměrně hrozivý údaj s  mnoha dopady nejen do rodinného rozpočtu, ale i na životní prostředí apod. Přičemž nejvíc se vyhazuje v rodinách s  dětmi kvůli dětské vybíravosti. V tomto světle má pak i značka DĚTSKÁ CHUŤOVKA, o níž jako o jediné na světě rozhoduje porota složená výhradně z dětí, jistě svůj nezanedbatelný potenciál. Potraviny, které výtečně chutnají, totiž skončí v odpadkovém koši s  mnohem menší pravděpodobností, než ty ostatní – a to se týká jistě nejen dětí.

Orientaci spotřebitelů v obchodních regálech stále více úspěšných výrobců usnadňuje tím, že loga ČESKÁ CHUŤOVKA a DĚTSKÁ CHUŤOVKA umisťuje na obaly zboží či k výrobku na pultu. Všechny úspěšné potraviny si ovšem mohou spotřebitelé jednoduše vyhledat i na webu www.ceskachutovka.cz . Sofistikovanější vyhledávání podle zadaných kritérií pak nabízí obchodníkům, zákazníkům, zástupcům médií i dalším zájemcům Databáze vítězů soutěže Česká chuťovka a Dětská chuťovka. Zájemci si ji mohou nezávazně vyzkoušet na adrese http://www.mark-as.cz/chutovka . Ocenění výrobci tak získávají i nový marketingový kanál k posílení svého postavení na trhu.

Nad 11. ročníkem soutěže o značku „Dobrý tuzemský potravinářský výrobek Česká chuťovka 2019“ převzala opět odbornou garanci renomovaná Vysoká škola chemicko-technologická v Praze společně s VOŠES, SPŠPT a SOŠPV (PODSKALSKÁ), kde budou na podzim probíhat i veškerá hodnocení přihlášených výrobků. Odborným patronem soutěže je i letos rektor VŠCHT prof. Ing. Karel Melzoch, CSc.

Značku DĚTSKÁ CHUŤOVKA bude opět udělovat dětská porota složená z členů Dětské tiskové agentury, studentů 1. ročníku školy „PODSKALSKÁ“ a žáků ZŠ Londýnská v Praze 2. Jen výrobky označené touto značkou se mohou chlubit tím, že si ji vysoutěžily v senzorickém testování přímo dětmi a odrážejí tak věrně dětské chuťové preference, které jsou často jiné než u dospělých. Kromě toho se organizátoři snaží propagací této značky podpořit zájem mladé generace o uplatnění v potravinářském průmyslu.

Jedenáctý ročník soutěže proběhne opět ve spolupráci se Stálou komisí Senátu pro rozvoj venkova a pod záštitou 1. místopředsedy Senátu Jiřího Růžičky, místopředsedů Senátu Milana Štěcha a Jana Horníka a rovněž ministra zemědělství Miroslava Tomana. Předávání ocenění se uskuteční 10. říjnaopět v důstojné atmosféře historických prostor Valdštejnského paláce, sídle Senátu. Přítomní novináři tam i letos na základě vlastní ochutnávky předají třem z oceněných plaketu „Cena novinářů – Česká chuťovka 2019“ a podruhé také bude ve spolupráci s Literárními novinami vyhlášena „Harmonická potravina 2019“. V pořadí již sedmá výrazná osobnost českého potravinářství bude slavnostně poctěna titulem „Rytíř české chuti“.

Uzávěrka přihlášek výrobcůdo letošní soutěže je 12. září. Přihlášku i pravidla soutěže, jakož i seznam historicky všech oceněných výrobců a potravin, lze nalézt nawww.ceskachutovka.cz . Českou chuťovku je možné také sledovat na facebooku, kde jsou uveřejňovány aktuální informace a novinky, mj. i od výrobců chutných potravin.

Tradičním partnerem soutěže je opět Hasičská vzájemná pojišťovna, která poskytne jejím účastníkům zvýhodněné podmínky při sjednávání pojištění a která byla také laskavým hostitelem tiskové konference v Divadle U Hasičů. Novými partnery České chuťovky jsou renomovaná společnost Český porcelán Dubí a prestižní květinová dílna luka:sh.

Hlavními mediálními partnery soutěže jsou vydavatelství AGRAL, vydavatelství RIX a Regionální televize CZ, partnerem Dětské chuťovky pak je tradičně i Dětská tisková agentura.

Na tiskové konferenci se ochutnávkou svých vynikajících, a hlavně chutných potravin představili držitelé Českých a Dětských chuťovek Pejskar & spol., PENAM a TITBIT.K

Josef Sléha, SYMPEX GROUP s.r.o., tel.: 777 146 641, e-mail: sleha@sympex.cz www.ceskachutovka.cz www.facebook.com/ceskachutovka

ČESKÁ CHUŤOVKA – ZNAČKA, KTERÁ SI NA NIC NEHRAJE

Hasičská vzájemná pojišťovna, a.s. tradiční partner soutěže Česká chuťovka.

(Praha 20. 5. 2019) – Hasičská vzájemná pojišťovna a.s. je již tradičním partnerem soutěže Česká chuťovka. V této soutěži jsou oceňováni výrobci kvalitních českých potravin, kteří tímto způsobem propagují sebe a své výrobky.

Soutěž Česká chuťovka je zaměřena na podnikatele a firmy, jejichž činnost a další úspěšný rozvoj si lze jen těžko představit bez kvalitního pojištění. Hasičská vzájemná pojišťovna – ryze česká pojišťovna v rámci své obchodní strategie oslovuje právě tento typ klientů a tím trvale udržuje „českého ducha“ i v oboru pojišťovnictví na českém pojistném trhu. Usnadňuje a pomáhá překonávat svým klientům významnou část nebezpečí, kterým musí podnikatelé čelit.

HVP a.s. pro účastníky 11. ročníku soutěže o značku Česká chuťovka 2019 opět připravila zvýhodněnou nabídku pojištění jak pro soukromé pojištění účastníků soutěže, tak i pro pojištění jejich podnikatelských aktivit. Jako partner soutěže poskytne účastníkům soutěže 20% slevu na pojištění soukromého majetku, odpovědnosti a pojištění úrazu. Pěti nejlépe hodnoceným účastníkům bude poskytnuta 30% sleva na pojištění podnikatelských rizik. Všem účastníkům soutěže při sjednání pojištění u HVP a.s. poskytne v průběhu roku 2019 obchodní slevu 15 % při sjednání pojištění podnikatelských rizik.

V letošním roce se Hasičská vzájemná pojišťovna rozhodla zvýhodnit i soutěž Dětská chuťovka.

Označeno pod: ,

Back to top