ŠTIKY ČESKÉHO BYZNYSU LETOS POD VLIVEM REKORDNÍHO RŮSTU .

ŠTIKY ČESKÉHO BYZNYSU LETOS POD VLIVEM REKORDNÍHO RŮSTU .

Hotel Grandior, 15. června 2016 – Vyhlášení 13. ročníku ekonomického žebříčku Štik českého byznysu navazuje na rekordní rok růstu české ekonomiky. Letošní ročník proto odhalí nejúspěšnější firmy s mimořádně vysokou růstovou dynamikou. Ekonomický žebříček založila společnost COFACE, aby každý rok vyhodnotila ekonomické výsledky firem, ocenila je na celorepublikové i krajské úrovni a umožnila jim zviditelnit úspěchy v podnikání.

Kromě dynamiky firem se v rámci pravidel hodnotí i ekonomické ukazatele likvidity a ziskovosti. Unikátní metodika žebříčku tak umožní odhalit typické firemní štiky, které jsou rychlé a pružné, ale zároveň fungují i jako spolehlivý obchodní partner schopný dostát svým závazkům. „Unikátem Štik českého byznysu je skutečnost, že se nejedná o soutěž, do které by se firmy aktivně přihlašovaly, ale vycházíme z toho, že existuje informační povinnost firem zveřejňovat své finanční výsledky ve Sbírce listin Obchodního rejstříku. Tyto informace používáme jako základ pro výpočet souhrnného ekonomického indexu. Žebříček Štiky českého byznysu si klade za cíl zviditelnit úspěšné, dravé, zdravé a transparentní firmy, přičemž je logické, že samotný žebříček se musí chovat jako transparentní, a proto používá měřitelné ekonomické údaje ve své metodice hodnocení,“ vysvětluje Pavel Schweiner, Obchodní ředitel Coface Czech, která je zakladatelem Štik českého byznysu.

„Dravé podniky musí rychle komunikovat, klást důraz na efektivitu a šetřit čas, kde se dá. K tomu potřebují spolehlivé partnery v telekomunikacích. Proto se snažíme našim podnikovým zákazníkům vycházet vstříc a co nejvíce jim usnadňovat denní procesy. Nabízíme výhodné tarify, rozšiřujeme pokrytí nejrychlejší sítí LTE, přinášíme možnost spravovat služby prostřednictvím samoobsluhy OneNet a komunikaci s našimi pobočkami nyní vyřeší naši zákazníci pouze prostřednictvím LiveShopu na internetu. Vodafone podporuje dobré nápady, podnikatele a úspěšné podniky už řadu let, a proto jsme rádi, že se můžeme podílet na takovém úspěšném projektu, jako jsou Štiky českého byznysu,“ říká Renata Pazourková, National Sales Manager, One Business Sales, Vodafone.

„České ekonomice se i letos daří. Čtyři z pěti tuzemských firem letos podle průzkumu PwC mezi jejich šéfy očekávají, že jim porostou tržby. Za největší hrozbu považují nedostatek lidí. Snaží se proto spolupracovat se školami a investovat do svého obrazu v očích potenciálních budoucích zaměstnanců. Čtvrtina tuzemských firem plánuje letos měnit způsob výroby tak, aby byl méně náročný na lidské zdroje,“ říká Zenon Folwarczny z poradenské společnosti PwC ČR, který radí českým podnikatelům.

Helena Kohoutová, Managing Director Agentury Helas doplňuje: „Zásadní význam podnikání vidíme v soustavné práci na hodnotě firmy. Tím, že poskytnete Vaši hodnotu druhým, posílíte i tu svoji vlastní. Úspěšní lidé vidí svojí firmu a svůj život vždy o krok v před. Mají představu a vizi. Dlouhodobě. K pozitivnímu výsledku je však potřeba připojit další i manažerské zásady, které mají na hodnotu firmy přímý dopad. Je třeba se soustředit na růst tržeb a úsporu nákladů, investovat do majetku a celkově vést rozumně kapitálové náklady, optimalizovat kapitálovou strukturu v rámci financování, zvládat řídit rizika a přehledně vést a řídit pracovní týmy a spolupracovat s odborníky. Nedílnou součástí je to, jak dlouho firma na trhu působí, jaký má podíl na trhu a jak je vidět a slyšet.“

Kritéria hodnocení:

Žebříček Štik českého byznysu zdůrazňuje pouze čistě ekonomické výsledky firem a kombinuje pohled růstový s pohledem finanční stability, a vytváří tudíž prostředí pro objektivní srovnání úspěchů firem napříč odvětvími. Hodnocené období zahrnuje poslední tři roky (aktuálně tedy období let 2013–2015), přičemž jednotlivé roky mají rozdílnou váhu: nejaktuálnější rok má váhu nejvyšší. Obrat musí být vyšší než 10 milionů eur ročně v každém hodnoceném roce. Z hodnocení vyřazujeme firmy, na něž je aktuálně podán návrh na insolvenci a takové, u kterých jsme zjistili problémy se solventností. V ekonomickém žebříčku také nejsou hodnoceny firmy s některými specifickými formami podnikání (finanční společnosti, zbrojovky a firmy zabývající se výrobou a distribucí paliv, sázkové kanceláře a firmy zabývající se hazardem). Samotná velikost společnosti nehraje v hodnocení žádnou roli.

Soutěžní kategorie 13. ročníku:

Štiky českého byznysu v kategorii celorepublikových výsledků

Oceněna je jedna společnost z celostátního hodnocení

Štiky českého byznysu v kategorii krajských výsledků

Vyhodnocuje se 1. až 3. místo v každém kraji

Cena poroty – Česká štika

Vyhodnocuje se 1. místo v rámci celé republiky

Při hodnocení ceny poroty se bere v úvahu stejný princip jako v celém žebříčku, a to hodnocení ekonomických ukazatelů (rentability, likvidity, míry zadluženosti, růstu obratu) v syntetickém ukazateli Index 1000, přičemž se dále bere v úvahu vlastnictví podniku. Do výběru se tak dostanou firmy, jejichž vlastnictví je prokazatelně z 51 % v rukou českých podnikatelů. Hodnotit se budou individuální nebo konsolidovaná data, dle jejich dostupnosti.

Dalšími partnery 13. ročníku Štik českého byznysu jsou:

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR – Záštita

CITIBANK – partner

Enterprise Investors – partner

Emun Partners – partner

BH Securities – partner

Schneider Electric – partner

Mediarex – partner

Gerlach – partner

Blue Holiday – partner

Volvo – Auto Průhonice – partner

Vinařství Máláník – Osička – partner

Dilmah – partner

Le Hotels Group – partner

Presentigo – partner

Pořadatelem soutěže je Agentura Helas s.r.o.

Pro další informace v České republice můžete kontaktovat:

Agentura Helas, s.r.o.

Petra Křapová, Senior Project Manager

 

Email: helas@helas.org

Coface Czech

Skupina Coface, světový leader v pojištění pohledávek, poskytuje společnostem po celém světě řešení pro řízení rizik spojených s neplacením tuzemských a exportních pohledávek. V roce 2015 pracovalo ve skupině 4500 zaměstnanců a vykázala konsolidovaný obrat 1.49 miliardy Eur. Coface má zastoupení v 99 zemích a zabezpečuje transakce pro více než 40 000 společností. Každé čtvrtletí zveřejňuje Coface své hodnocení rizik ve 160 zemích, které je založeno na jedinečných znalostech platební morálky a odborných znalostech svých 340 upisovatelů rizik. Ve Francii Coface poskytuje veřejnoprávní exportní záruky z pověření francouzského státu. Coface má v České republice 3 hlavní obchodní linie: pojištěí pohledávek, kreditní informace a služby inkasa (tj. vymáhání pohledávek zejména využíváno exportéry). Od června 2014 jsou akcie společnosti kótovány na Euronextu. Externí rating Coface je dle Fitch: AA- (stabilní výhled) a Moody´s: A2 (stabilní výhled).

GENERÁLNÍ PARTNER

Vodafone Czech Republic

Mobilní operátor Vodafone Czech Republic je od roku 2005 součástí jedné z největších telekomunikačních skupin na světě Vodafone Group. V České republice poskytuje služby více než třem milionům zákazníků. Od roku 2007 přináší Vodafone komplexní telekomunikační služby pro firemní zákazníky prostřednictvím řešení Vodafone OneNet a nyní provozuje více než milion firemních SIM karet. V současnosti nabízí nejrychlejší a nejrozšířenější síť mobilního internetu na tuzemském trhu. Nadace Vodafone již rozdělila více než 170 milionů korun. Za 10 let od svého založení se dostala na přední místa v hodnocení firemních nadací. Patří mezi nejdůležitější podporovatele a investory do technologických sociálních inovací, které zlepšují život společnosti a znevýhodněných skupin. Více informaci na www.vodafone.cz

HLAVNÍ PARTNER

PwC ČR

PwC pomáhá svým klientům vytvářet hodnoty, o které usilují. Jsme síť firem s více než 195 tisíci lidmi ve 157 zemích světa. Poskytujeme kvalitní auditorské, daňové a poradenské služby, které podporují naše klienty při dosahování jejich cílů. Více se o nás dozvíte na www.pwc.com/cz. Název „PwC“ označuje síť firem PwC a/nebo jednu či více členských firem, z nichž každá je samostatným a nezávislým právním subjektem. Další tiskové zprávy, publikace a studie vydané PwC a články našich odborníků naleznete na www.pwc.cz/czpress

POŘADATEL

Agentura Helas

Helena Kohoutová je majitelkou produkční společnosti Agentura Helas a zakladatelkou projektů Helas New Encounters Club, Cosmopolitan Executive Helas Ladies Club a Ocenění Českých Podnikatelek, které se orientují na kultivaci českého podnikatelského prostředí a vzájemné propojování svých členů. Ty spojuje především myšlenka „Budujeme hrdé Česko“. Zároveň je pořadatelkou a porotkyní žebříčku Štiky českého byznysu a soutěže Exportní cena DHL UniCredit, které oceňují a podporují významné české firmy a etický byznys. V rámci všech svých projektů klade důraz na osobní přístup a vzájemné sdílení zkušeností. Dlouhodobě propojuje podnikatele z celé České republiky, vytváří prostředí pro vznik nových obchodních příležitostí a vyměňování zkušeností mezi podnikateli a odborníky z ekonomické oblasti. Její motto je „Friendly Business – náš společný úspěch“. www.helas.org, www.helas-ladies-club.cz, www.hnec.cz, www.PodnikatelkaOnline.cz, www.stiky.cz, www.exportnicena.cz, www.oceneniceskychpodnikatelek.cz, www.exportujemeonline.cz

Označeno pod: , ,

Back to top