Zájem hospodských o EET trhá rekordy, přesto většina z nich není připravena .

Zájem hospodských o EET trhá rekordy, přesto většina z nich není připravena .

Blížící se povinnost elektronické evidence tržeb (EET), která pro gastronomii platí od 1. prosince, začali hospodští brát vážně. Potvrzuje to mimořádný zájem o programové i hardwarové vybavení, které problematiku EET řeší.

„Zhruba od počátku září registrujeme razantní nárůst poptávky po produktech k EET,“ uvedl Dr. Pavel Friedrich, jednatel společnosti One Pub, která pro gastronomii vyvinula komplexní systém Rychlá Pokladna. Podle něho se jen v prvním poprázdninovém měsíci zvýšily prodeje aplikace Rychlá Pokladna o stovky procent. „Zatímco v předchozím období jsme prodávali měsíčně desítky řešení, nyní jde o stovky,“ dodal Pavel Friedrich s tím, že v současné době využívá Rychlou Pokladnu zhruba 1 200 gastronomických zařízení po celém Česku. Do konce roku by tento počet měl vzrůst až na 2 700.

Navzdory tomuto boomu však velmi vysoký počet provozoven EET ještě vůbec nezačal řešit. Podle průzkumů totiž ze 30 000 gastronomických zařízení v Česku zatím 55 % provozoven nemá o EET dostatečné informace. A dokonce bezmála 80 % hospod, restaurací či klubů zatím nedisponuje potřebným vybavením. „Jde zejména o menší vesnická zařízení, kde doposud, zjednodušeně řečeno, vystačili s papírem a tužkou,“ dodal Pavel Friedrich s tím, že největší rezervy jsou zatím v severních Čechách a na jižní Moravě. Navíc mají podle poznatků Rychlé Pokladny někteří restauratéři o EET zcela zkreslené představy. Domnívají se například, že informace o tržbách budou Finanční správě zasílat jedenkrát denně. Pravdou ovšem je, že tržba se eviduje a zasílá při každém vystavení účtenky. Fámy kolují také o údajích, které se úřadům budou zasílat atd.

Instalace příslušného systému přitom může proběhnout velmi rychle a většinu komunikace s poskytovateli lze obstarat přes internet. „Typicky jsme schopni kompletní přípravu zajistit během dvou dnů od doby, kdy nás zákazník kontaktuje,“ popisuje Pavel Friedrich. Přesto však doporučuje všem, nechat si dostatečnou časovou rezervu na registraci u úřadu, vyzkoušení všech funkcí systému a především zaučení personálu. Pavel Friedrich proto varuje před nákupem na poslední chvíli a také před produkty, které za sebou nemají žádnou historii a snaží se narychlo řešit jen EET, nikoli další aspekty chodu restaurace. V poslední době se takto snaží oslovit trh například mobilní operátoři. Kvalitní produkty řeší ale kromě EET například otázky inventury, funkci mobilního číšníka či objednávkový systém.

Rychlá Pokladna je jedním z předních poskytovatelů pokladních systémů v České republice. Produkt je určen především pro gastronomii a nabízí různé modifikace vhodné pro malé hospůdky či kavárny, ale i pro velké restaurace, diskotéky či kluby.

Projekt Rychlá Pokladna nastartoval své první krůčky již před lety. Zakladatelé firmy Pavel Friedrich a Aleš Vaněk při svých dlouhodobých kontaktech s gastronomickými zařízeními na vlastní kůži cítili problémy spojené s jejich provozem. A to jak z pohledu zákazníka, tak především z pohledu majitele či provozního, který chce mít vše organizačně i finančně pod kontrolou a nechce trávit dlouhé hodiny při inventurách, objednávkách či doplňování skladu. A dospěli k názoru, že všechny tyto aspekty by bylo nejlepší řešit jediným všestranným systémem. Tento pohled se stal základem dnešní Rychlé Pokladny.

Jiří Janoušek,

e mail: janousek@4jan.cz One Pub, Pavel Friedrich,

e mail: friedrich@rychlapokladna.cz, www.rychlapokladna.cz

Označeno pod:

Back to top